Zwiedzamy z Zimną ~4~

Hej moi kochani! Wpadłam w jesienno-zimową niemoc czy tam deprechę i kurczaczki ten wstręt nie chce sobie pójść... Dlatego od razu przepraszam za brak ostatnich wpisów. Nie chcę Was jednak do końca zawieść i zabieram Was na kolejny spacer. 

Zdjęcia niestety też jakieś są bez ikry... :( 

A dzisiaj w planie mamy dwa maleńkie punkciki. 

1. Cathdrale Saint-André de Bordeaux - Katedra Świętego Andrzeja. 
2. Palais Rohan - Hôtel de Ville  - Urząd Miasta. 

Zapraszam! 

Cathedrale Saint-André de Bordeaux usytuowana na Placu Pey-Berland została poświęcona przez papieża Urbana II w XI wieku. Jej budowa trwała prawie przez 4 stulecia. Katedra jest uważana za największą świątynie katolicką w mieście. Jest to część zabytków związanych z pielgrzymką do Saint Jacques de Compostela. Katedra Świętego Andrzeja znajduję się na liście światowego dziedzictwa UNESCO.






















Palais Rohan



Le Palais Rohan jest to pałac zbudowany przez arcybiskupa Bordeaux Ferdynanda Maksymiliana Mériadec z Rohan w 1771 roku. Pałac przez lata pełnił różne funkcje, między innymi:
  • siedziba archidiecezji do rewolucji francuskiej,
  • siedziba Sądu rewolucyjnego w 1791, 
  • urząd prefekta w 1802, 
  • pałac cesarski Napoleona I w 1808,
  • Zamek Królewski Ludwika XVIII w 1815
  • obecnie pałac to siedziba urzędu miasta. 





Mam nadzieję, że Wam się podobało.

Buziaki dla Was!

Kasiu! Zbieram siły na pawie... :) Niedługo, niedługo bo już mi spać nie dają....


Komentarze

  1. Dziękuje za kolejną wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W pięknym miejscu mieszkasz :) niemoc tworcza i mnie opanowała :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja swoja niemoc juz przechodziłam jakis czas temu, dlatego teraz tylko prosze o czas dla siebie:)))
    Niemoc twórcza minie a wtedy ruszysz ze zdwojona siła:)))
    pozdrawiam cieplutko a fotki piekne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe miejsca! Bardzo lubię te podróże :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poczułam się troszkę jakbym oglądała wrocławskie kościoły, katedrę. jakie to bliskie a jak daleko

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie... Szczególnie te nocne zdjęcia, z choinką i lampkami:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Katedrę św. Andrzeja kiedyś miałam przyjemność zwiedzać choć tak na szybko to robi ogromne wrażenie!!!! Dzięki za fotorelację!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie Poprosimy o zdjęcia świątecznego miasta! :) Choinka jest oszałamiająca! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna katedra! Mimo, że leżę chora w łóżku, to dzięki Tobie pozwiedzałam ciekawe miejsca :D A zdjęcie z choinką mnie chyba najbardziej urzekło :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz